ILLAN – Zsuzsanna Horvath

לוצה פלאן זוכה בפרס "הטוב ביותר של הטוב ביותר" עם מנורת אילן של המעצבת זסוזסנה הורבט, הפרס הטוב ביותר של קטגוריית התאורה בעיצוב היוקרתי Red Dot 2021.

הוצג לראשונה ביורולוס 2019, מלכתחילה אילן הצליחה לשלב גורמים חשובים כמו חדשנות טכנולוגית, מחקר על חומרים וקיימות: עיקרי מחויבות בסיסיים עבור לוצה פלאן.

מנורת התלייה אילן היא ביטוי של אינטרפרטציה לניסוי מקיף שבא לידי ביטוי בפרשנות במונחים טכנולוגיים וחומריים, בעלי כישרון אסתטי יוצא דופן.

"הרעיון של המנורה נובע מניסויים בדגמים של חיתוך בלייזר המיושמים על חומרים שונים. כאשר גיליונות נייר ועץ נחתכים גיאומטרית, ברגע שהם מושעים, הם מקבלים מאפיינים חדשים, על ידי כוח המשיכה. שקיפות, גמישות ותנועה גלית ועדינה הם המאפיינים הייחודיים של מנורת אילן."

"מוטיב החיתוך הקונצנטרי הפשוט מעצב את העץ לאובייקט פיסולי תלת מימדי המגיב לתנועת האוויר הקטנה ביותר, בעוד הזוהר החם של האור יוצר תחושה מרגיעה, המשתקפת על פני העץ בתנודה הרמונית. המנורה נמצאת על הגבול בין אמנות לעיצוב, מאזנת איכות פונקציונלית, מראה טוב וקצת מהקסם שאנו צריכים בחיי היומיום שלנו. "

בהונגרית, המונח "אילן" מצביע על משהו זמני וחולף, שאת יופיו צריך לתפוס מיד, מבלי לתת לעצמנו להסיח את הדעת מהקצב התזזיתי של חיי היומיום – כמו ניחוח שדעך בזמן, או תחושה שצריך ללכוד לפניו חומק. לאילן יש עיצוב שמימי ותוסס הכפוף לתנועת הגלים של האוויר, הווריאציה התזזיתית קובעת את הצורה ומעצבת את נפח הזוהר.


למאמרים קודמים